Jak zbudować sklep internetowy od podstaw?

1.  Dokonaj dobrych badań rynkowych, aby znaleźć swoją niszę

To zrozumiałe, ilekroć budujesz e-commerce, fizycznie lub online, potrzebujesz produktów do sprzedaży. Jeśli więc Twoje produkty nie cieszą się zainteresowaniem użytkowników, będzie to dla Ciebie bolesne. Tworzenie sklepów internetowych od podstaw jest ważnym elementem dobrze funkcjonującego bzinesu. Aby uniknąć tego losu, musisz znaleźć odpowiedni rynek i popularne produkty, przeprowadzając dobre badania, zanim przejdziesz dalej.

Jeśli jesteś pewien swojego produktu i nie chcesz przechodzić przez cały proces budowania sklepu internetowego od podstaw, przejdź do kroków, aby rozpocząć działalność e-commerce, w przeciwnym razie uważnie przeczytaj tę treść.

2. Szukaj popularnych produktów

 Wejście w niszę zyskującą popularność we właściwym czasie to proaktywny i długoterminowy sposób na ustabilizowanie firmy. Produkty zyskujące popularność są niezbędne do generowania wartościowych przychodów zarówno w przypadku strategii długo, jak i krótkoterminowych. Dostępnych jest wiele narzędzi, aby znaleźć popularną niszę. Poniżej znajdują się narzędzia do analizy popularnych produktów:

Trendy Google : To narzędzie pozwala spojrzeć na dowolne konkretne daty w przeszłości i przyszłości poszczególnych produktów za pomocą słów kluczowych. Korzystając z tego narzędzia Google, możesz zrozumieć, czy rynek konkretnych produktów rośnie, czy nie.

TrendHunter :   Możesz korzystać z tej witryny, aby zrozumieć różne produkty, które zyskują popularność na całym świecie. Co więcej, możesz również użyć filtrów, aby uzyskać bardziej szczegółowe wyniki.

Influencerzy na Instagramie: Jeśli jesteś aktywny na Instagramie, możesz obserwować kilku influencerów, którzy regularnie promują określone produkty. Szanse na to, że promowane przez nich produkty mogą zyskać popularność, są bardzo duże.

Możesz również sprawdzić 5-letnią prognozę zmieniających się trendów w handlu elektronicznym , aby lepiej utrzymywać i rozwijać przydatne strategie biznesowe.

3. Wybór odpowiedniej nazwy domeny dla Twojego sklepu internetowego

Po zidentyfikowaniu produktów ze wszystkimi wymaganymi badaniami potrzebujesz sklepu internetowego e-commerce. Strona internetowa jest Twoim wirtualnym biurem w Internecie, potrzebujesz adresu dla swojego biznesu internetowego, tak jak w przypadku sklepu stacjonarnego. Nazwa domeny jest znana jako adres Twojego sklepu w Internecie, na początek kupmy nazwę domeny.

Jak zbudować sklep internetowy od podstaw, nie jest to trudne zadanie dla profesjonalistów, ale może być trudne dla początkujących, którzy nie są zaznajomieni z terminami technicznymi. Nie martw się, potrzebujesz informacji omówionych w tym artykule, aby umożliwić prowadzenie własnego biznesu online.

4. Przygotuj skuteczny biznesplan

Pierwsza część twojego biznesplanu dotyczy „o Twojej firmie”, w tym propozycja wartości, deklaracja misji i wizji. Uwzględnij swój zespół, cele biznesowe, historię firmy i własność. Teraz uwzględnij rynek i konkurencję za pomocą dowolnych narzędzi analitycznych, takich jak PEST (polityczne, ekonomiczne, społeczne, technologiczne) i porozmawiaj o swojej niszy, wielkości rynku itp.

Po opisaniu Twojej firmy i konkurencji nadszedł właściwy czas, aby porozmawiać o swoich klientach i o tym, jak skutecznie do nich dotrzeć.

Wykonaj sześć kroków, aby zbudować plan marketingowy:

  1. Świadomość
  2. Namysł
  3. Pierwszeństwo
  4. Zakup
  5. Lojalność
  6. Rzecznictwo

Teraz musisz porozmawiać o swojej codziennej działalności biznesowej i spróbować odpowiedzieć na pytanie, jak planujesz tworzyć i dostarczać produkty firmy. Omów finanse swojej firmy, gdzie omówisz tworzenie budżetu, rachunku zysków i strat, bilansu i rachunku przepływów pieniężnych. Na koniec musisz zmierzyć swój sukces, trzymać się celu i świętować małe zwycięstwa. Jak zbudować sklep internetowy od podstaw nie jest już ciężką pracą. Jeśli nie rozumiesz żadnych terminów, przejdź i wyszukaj rozwiązania. Projektowanie sklepów internetowych od zera to podstawa, jeżeli myślimy o zbudowaniu mocnego sklepu.

5. Wybierz najlepszą platformę e-commerce

Każda platforma e-commerce ma określone wymagania, zalety i wady. Postaraj się wybrać odpowiednią platformę, która lepiej spełni Twoje potrzeby biznesowe. Poznaj najlepsze platformy e-commerce, aby podjąć ostateczną decyzję.

6. Projektowanie witryny e-commerce     

Projektowanie dowolnego systemu CMS (Content Management System) nie jest trudnym zadaniem, ale dodanie funkcji, aby działały poprawnie. Pamiętaj, że to nie tylko wizytówka Twoich produktów, ale musisz także zmotywować odwiedzających do zakupu Twoich produktów. Zrób to łatwiej, powinieneś wymagać od każdego eksperta projektanta, aby wykonał to zadanie kreatywnie.   

7. Rozwijanie wszystkich funkcji front-end i back-end

Po zaprojektowaniu strony internetowej kolejnym krokiem jest rozbudowa wybranej platformy eCommerce. W każdej witrynie eCommerce jest wiele wspólnych funkcji.

Nie możesz prowadzić swojego biznesu bardziej zyskownie z wieloma produktami, potrzebujesz też dobrze rozwiniętego sklepu internetowego, który w profesjonalny sposób będzie reprezentował Twoje produkty. Spraw, aby kasa i strony produktów były proste i czytelne, aby klienci mogli kupić produkt przy minimalnych krokach.

Szybki czas ładowania strony zwiększy również ogólną wydajność Twojej witryny. Zawsze używaj zoptymalizowanych obrazów, filmów i efektywnego kodowania. Zatrudnij doświadczonego programistę , który potrafi zakodować Twoją witrynę na standardowych poziomach.

Mówiąc prościej, Front-end to faza projektowania sklepu internetowego, a Back-end to funkcjonalność sklepu za kulisami. Tylko pracownicy, kadra kierownicza lub kontrahenci mogą uzyskać dostęp do tego zaplecza i wykonywać zadania administracyjne. Front-end jest dostępny dla ogółu społeczeństwa, klientów i dostawców w celu uzyskania dostępu do danych produktów. Zarówno front-end, jak i back-end potrzebują odpowiedniej funkcjonalności, aby wykonywać dokładne operacje.

8. Zdefiniuj kategorie produktów

W tradycyjnych firmach pracownicy zapewniają pomoc w znalezieniu potrzebnych produktów. Ale kiedy sprzedajesz produkty za pomocą sklepu internetowego, musisz w łatwy sposób zostać skategoryzowany, aby każdy odwiedzający mógł znaleźć dowolny produkt bez żadnych trudności. Uporządkuj wszystkie swoje produkty w dobrze zdefiniowanych kategoriach, które poprawią wrażenia użytkowników na Twojej stronie. Pomocne jest również uzyskanie lepszych rang w wyszukiwarkach. 

9. Przygotuj zdjęcia i filmy produktów

Twórz przyciągające wzrok i szczegółowe zdjęcia lub filmy, aby przyciągnąć klientów. Kiedy odwiedzający ląduje na Twojej stronie, jego uwaga skupia się na zdjęciu i na pewno odwiedzi Twój produkt. Atrakcyjne zdjęcia są najlepszym narzędziem do uzyskania wyższego współczynnika konwersji.

Filmy mogą lepiej wyjaśniać produkty i ułatwiać zrozumienie cech produktu oraz pomóc w podjęciu decyzji o zakupie. Faktem jest, że ludzie lubią filmy bardziej niż czytanie akapitów tekstów.

Aby uzyskać bardziej szczegółowe informacje, możesz zapoznać się z podstawowymi elementami wymaganymi, aby Twój sklep e-commerce był godny zaufania

10. Napisz skuteczne opisy produktów

Nie ma wątpliwości, że dostarczasz szczegółowe zdjęcia i filmy produktu, ale niektórzy klienci chcą sprawdzić jego cechy techniczne lub inne szczegóły, których nie można wyjaśnić na zdjęciu lub filmie. Napisz opisy produktów i podaj możliwe problemy, z którymi może się zmierzyć użytkownik w przypadku braku produktu, a następnie opisz, w jaki sposób nasz produkt może rozwiązać Twoje problemy, pisząc odpowiednie funkcje i korzyści. Daj do myślenia swoim odwiedzającym i nie zapomnij użyć podstawowego słowa kluczowego w tytule i opisach.

11. Skonfiguruj wszystkie główne bramki płatnicze

Proste metody płatności są niezbędne w każdym biznesie e-commerce. Stracisz swoich klientów, jeśli nie zaoferujesz odpowiednich bramek płatności, więc dobrze jest oferować wszystkie główne metody przetwarzania płatności. Powinieneś sprawdzić certyfikaty SSL i zgodność PCI, aby uniknąć problemów z bezpieczeństwem. 

12. Skonfiguruj metody wysyłki

Wysyłka to ważny czynnik brany pod uwagę przy każdym rodzaju zakupów internetowych. Kupujący przywiązują większą wagę do liczby dostępnych metod wysyłki, które zapewniają tańsze rozwiązania. Stań się proaktywny i określ datę dostawy produktu dzięki funkcji śledzenia na żywo. Dobre doświadczenie w dostawie zbuduje większe zaufanie klientów i zachęci ich do ponownego robienia zakupów. 

13. Hosting i certyfikaty SSL

Hosting to przestrzeń w Internecie, w której znajdują się pliki Twojej witryny. Aby uzyskać lepszą wydajność, musisz kupić najlepsze usługi hostingowe zgodnie z potrzebami swojej firmy. Jeśli masz tysiące produktów i zamierzasz prowadzić tradycyjny biznes, powinieneś kupić hosting VPS. Ale jeśli zamierzasz rozpocząć nowy biznes, hosting współdzielony jest dla Ciebie najlepszą opcją, która jest najtańszym i pierwszym wyborem każdego start-upu biznesowego.

Co więcej, możesz zdobywać wyższe pozycje w wyszukiwarkach i budować zaufanie swoich klientów, zabezpieczając sklep z zakupami. Dostępnych jest wiele certyfikatów SSL, które zapewniają wymagane bezpieczeństwo.