kosciol wroclawski
Uncategorized

Kościół gdzie znajdziesz uwolnienie we Wrocławiu

Zdemistyfikowana wojna duchowa

Jeśli kiedykolwiek jeździłeś na rowerze, prawdopodobnie już wiesz, że możesz poczuć wzgórze, nawet jeśli go nie widzisz. Niektóre stopnie są zbyt subtelne, aby można je było zaobserwować, zwłaszcza jeśli na ścieżce jest wiele rozrywek – drzewa, przypadkowi przechodnie, szczekające psy – wszystko to walczące o twoją uwagę. Ale twoje nogi nie kłamią. Wiedzą, kiedy postęp jest trudny, a kiedy łatwy. Wyczuwają nawet najmniejsze wzniesienie, które opiera się ich wysiłkowi.

Kopać, odpychać i wytrzymać

Tak jak istnieje opór fizyczny, istnieje również opór duchowy. Apostoł Paweł powiedział do Efezjan: „Nasza walka nie toczy się przeciwko ciału i krwi, ale przeciwko władcom, władzom, przeciwko mocom tego ciemnego świata i przeciwko duchowym siłom zła w królestwach niebieskich” (Ef. 6: 12). Jednym z oczywistych wniosków z powyższego wersetu jest to, że chociaż może być niewidoczny, walka jest prawdziwa. Podobnie jak jazda tym rowerem po subtelnym, ale wyraźnym zboczu, zwykle nie widzimy rzeczywistych sił, które hamują nasz postęp. Ale mimo to je wyczuwamy. Nasze duchowe nogi nie kłamią. W tym momencie musimy zdecydować się na okopanie się, odepchnięcie i wytrwanie, dopóki nie ukończymy kursu.

Jeżeli masz pragnienie przyjść do Jezusa, przyjedź do miejsca kościół Wrocław.

To poczucie niewidzialnego oporu jest tym, co chrześcijanie często identyfikują jako walkę duchową. Może przygotowują się do podróży misyjnej i jedna rzecz za drugą idzie nie tak. Czuję się tak, jakby ktoś naprawdę próbowałsabotować ich plany. A może doświadczają niezwykłych wyzwań ze swoimi dziećmi lub małżeństwem, które wydają się złowrogie. Zaangażowani ludzie nie zachowują się jak oni. Wydaje się, że weszli pod rodzaj duchowego funka. A może dziwne choroby wciąż pojawiają się w czyimś ciele lub w ciałach bliskich. Albo firma lub ich finanse wydają się być pod nieubłaganym atakiem. Cały ten opór wydaje się pochodzić znikąd i jest wyraźne wrażenie, że pochodzi spoza sfery naturalnej. Nie zawsze jest oczywiste, co robić w takich chwilach życia. Porozmawiajmy o tym, czym naprawdę jest walka duchowa i zdobądźmy trochę mądrości, jak się do niej przygotować.

Terminologia

Podobnie jak wiele użytecznych terminów, wyrażenie „ wojna duchowa” nie pojawia się w Piśmie jako takie. Zamiast tego sformułowanie to jest zakorzenione w użyciu biblijnych analogii wojskowych, aby opisać sposób, w jaki wyznawcy Chrystusa mają przygotować się na zło i odeprzeć je, zarówno w postaci niesprawiedliwości, jak i pokusy. Być może najsłynniejszy przykład znajdujemy w końcowej części listu apostoła Pawła do zboru wierzących w Efezie.

Ostatnie słowo: bądź silny w Panu iw Jego potężnej mocy. Załóż całą Bożą zbroję, abyś mógł stawić czoła wszelkim strategiom diabła. Albowiem nie walczymy z wrogami z krwi i kości, ale przeciwko złym władcom i władzom niewidzialnego świata, przeciwko potężnym mocom w tym ciemnym świecie i przeciwko złym duchom w niebiańskich miejscach. Dlatego załóż każdy kawałek zbroi Bożej, abyś mógł stawić opór wrogowi w czasie zła. Wtedy po bitwie nadal będziesz stał mocno. Stań na swoim miejscu, zakładając pas prawdy i kamizelkę kuloodporną Bożej sprawiedliwości. Na buty postaw na spokój płynący z Dobrej Nowiny, aby być w pełni przygotowanym. Oprócz tego wszystkiego trzymaj tarczę wiary, aby powstrzymać ogniste strzały diabła. Załóż zbawienie jako hełm, i weź miecz Ducha, którym jest Słowo Boże. Módlcie się w Duchu zawsze i przy każdej okazji. Bądź czujny i bądź wytrwały w swoich modlitwach za wszystkich wierzących na całym świecie.

Efezjan 6:10–18 (NLT)

Żołnierz w starożytnym Cesarstwie Rzymskim zakładał swój kompletny sprzęt bojowy, zanim zaatakował wroga. Podobnie, mówi Paweł, powinniśmy być również w pełni ubrani w duchową zbroję – zarówno z elementami defensywnymi, jak i ofensywnymi – mającymi chronić i rozwijać nasze życie duchowe. Doświadczony wojownik rozumie, że każdy centymetr stroju wojownika zapewnia szczególną ochronę. Zapomnienie choćby jednej skarpetki może okazać się fatalnym błędem. Ponieważ stajemy w obliczu wroga, który poważnie myśli o naszej śmierci, powinniśmy traktować walkę ze złem jako kwestię życia i śmierci – i odpowiednio się ubrać.

Poszukujesz kogoś takiego jak egzorcysta we Wrocławiu. Przyjedź!

Ubrać się

W tym momencie możesz oczekiwać, że skomentuję punkt po punkcie Bożą zbroję, aby pokazać, jak każdy element funkcjonuje duchowo. Na przykład ludzie często mówią, że prawość jest napierśnikiem, ponieważ strzeże naszych serc. Albo zbawienie jest hełmem, ponieważ chroni nasze umysły itd. Jednak nie sądzę, że to właśnie próbuje powiedzieć Paweł. Używa raczej całej zbroi jako metafory, aby pomóc nam zrozumieć sposób, w jaki ogólnie toczone są duchowe bitwy. Tak jak walki fizyczne toczy się bronią fizyczną, bitwy duchowe obejmują narzędzia duchowe. To jest główny punkt Paula. Nie jest tak, że sprawiedliwość chroni tylko nasze serca, podczas gdy zbawienie chroni tylko nasze umysły. Ten rodzaj interpretacji posuwa metaforę za daleko. Wiemy to, ponieważ Paweł używa podobnych metafor na różne sposoby gdzie indziej. Na przykład, chociaż wiara jest tarczą w Liście do Efezjan, przybiera inne obrazy w innych kontekstach. Są to drzwi w Dziejach Apostolskich 14:27 i napierśnik w 1 Tesaloniczan 5:8. Ponadto Pismo Święte używa tarcz jako metafor cnót innych niż wiara. Dawid używa obrazu tarczy, aby symbolizować zbawienie (2 Sm 22:36), łaskę (Ps 5:12) i samego Pana (Ps 33:20). Język jest elastyczny. Nie możemy nadinterpretować z surowością, która odciąga nas od jej głównego punktu.

Duchowy sprzęt bojowy

Paweł ma na myśli, że są to rodzaje środków, które Bóg udostępnił dla naszej ochrony w Duchu. Walka duchowa wymaga od nas kultywowania życia Ducha w naszych rzeczywistych charakterach. Oznacza to, że prawda, sprawiedliwość, pokój, wiara i zbawienie są czymś więcej niż zbożnymi cnotami. Są duchowym sprzętem bojowym. Potrzebujemy tych cnót, aby być dobrymi świadkami, ale także skutecznymi żołnierzami. Musimy zatem owinąć się w tę duchową obronę, że tak powiem, aby być przygotowanym na walkę z wszelkiego rodzaju złem.

Co więcej, metaforę Pawła należy rozumieć w jej szerszym kontekście biblijnym. Chociaż zaadaptował tę metaforę do własnych celów, Paweł jej nie wymyślił. Żydowska publiczność natychmiast rozpoznałaby fragment zbroi Bożej jako odniesienie do opisu Jahwe przez Izajasza, przepasującego się do walki przeciwko Jego duchowym wrogom.

Tak, prawda odeszła, a każdy, kto wyrzeka się zła, jest atakowany.Pan spojrzał i był niezadowolony, że nie było sprawiedliwości.Był zdumiony, widząc, że nikt nie interweniował, aby pomócuciskany. Więc on sam wkroczył, by je uratować swoim…silne ramię, a jego sprawiedliwość podtrzymywała go. przywdział sprawiedliwość,jako jego kamizelkę kuloodporną i umieścił hełm zbawienia”.na jego głowie. Ubrał się w szatę zemsty i…owinął się płaszczem boskiej pasji. Odpłaci swoim wrogom za ich złe uczynki. Jego wściekłość spadnie na wrogów. Odda je nawet po krańce ziemi.
Izajasza 59:15-18, (NLT)

Ponownie, jeśli hełm zbawienia oznacza, że ​​zbawienie ma chronić umysł chrześcijanina, to dlaczego Bóg umieścił go w tym fragmencie? On nie potrzebuje zbawienia, ani Jego umysł nie potrzebuje ochrony. Cnoty te odnoszą się raczej do atrybutów charakteru Boga, które nabierają zupełnie nowego znaczenia w kontekście walki duchowej. Dlatego nie wolno nam zbyt rygorystycznie interpretować fragmentów zbroi. Jednak – i to jest główny punkt – metafora zbroi mówi o zamiarze jej nosiciela, by pokonać zło i niesprawiedliwość, z pasją pasującą do wojny totalnej.

Zapożyczając boskie wyobrażenia Izajasza i stosując je do chrześcijan, Paweł komunikuje swoim czytelnikom, że powinni traktować zło w taki sam sposób, jak czyni to Pan: jako wroga, którego należy całkowicie pokonać. Jesteśmy dziećmi Bożymi w pokoju; jesteśmy podobnie Jego dziećmi na wojnie. Stawiamy na zbawienie, sprawiedliwość i wiarę, abyśmy mogli twardo przeciwstawić się strategiom diabła, gdy walczymy ze złymi władcami i władzami w niewidzialnym świecie.

Radykalna normalność walki duchowej

Dla wielu chrześcijan – zwłaszcza charyzmatyków i zielonoświątkowców – idea walki duchowej jest często realizowana w sposób fizyczny. Czasami można zobaczyć spotkania modlitewne z wstawiennikami wymachującymi flagami, dmuchającymi w szofary, proroczo tańczącymi, a nawet wykonującymi fizyczne gesty, które przypominają fizyczną walkę z niewidzialnym przeciwnikiem. Kluczowe jest dla nas zrozumienie, że większość wojen duchowych wcale nie jest prowadzona w ten sposób. Walka duchowa często przybiera najbardziej przyziemne pozory. Niektóre z najbardziej destrukcyjnych rzeczy, jakie chrześcijanin może zrobić z mrocznym królestwem szatana, mają miejsce poprzez życie w czystości, akty dobroci, Chrystusowe przebaczenie, pokorę i poświęcenie.

Nawet jeśli duchowa wojna staje się na zewnątrz dramatyczna i fizyczna, często nie wygląda na imponujące zwycięstwo. Rozważmy na przykład ostateczną broń duchową: krew Jezusajest termojądrową bombą walki duchowej, która na zawsze zmieniła grę i już uczyniła szatana pokonanym wrogiem. Krzyż Chrystusa był ostatecznym aktem duchowej walki. Nie wyglądało to jednak na dramatyczny pokaz wiecznej potęgi militarnej. Wręcz przeciwnie, wyglądało to na całkowitą słabość, całkowitą stratę i całkowitą porażkę. To, co wydaje się potężne i skuteczne w ciele, jest często całkowicie bezsilne w sferze duchowej. Podobnie to, co dla ludzkiego oka wydaje się słabe i małe, może sprawić, że królestwa ciemności zadrżą. Najskuteczniejsza walka duchowa toczy się pod powierzchnią, w głębi naszego charakteru, pobożności i poświęcenia.

Korzeń zwycięstwa

Aby podkreślić, jak praktyczna jest duchowa walka, rozważmy zbroję wymienioną dla nas w Liście do Efezjan: prawdę, zbawienie, sprawiedliwość, ewangelię pokoju, wiarę i Słowo Boże. To wszystko są niewidzialne atrybuty, które uwidacznia jedynie chrześcijański styl życia. Co więcej, każdy wymieniony tutaj element bezpośrednio zaprzecza duchowi epoki. Powinno to wzmocnić prawdę, że nasze wewnętrzne zestrojenie się z Bogiem i zachowanie, które wynika z tego zestrojenia, są niezwykle ważne dla duchowej wojny.

W rzeczywistości są one źródłem zwycięstwa w każdej duchowej walce. Jeśli przesłanie Pawła w Liście do Efezjan nie jest wystarczająco jasne w tej kwestii, zastanów się, w jaki sposób tworzy duchową zbroję w Liście do Rzymian.

To jest tym pilniejsze, że wiesz, jak późno jest; czaskończy się. Obudź się, bo nasze zbawienie jest teraz bliższe niżkiedy po raz pierwszy uwierzyliśmy. Noc prawie minęła; wkrótce nadejdzie dzień zbawienia. Usuń więc swoje ciemne uczynki jak brudne ubranie i przywdziej lśniącą zbroję prawego życia. Ponieważ należymy do dnia, musimy żyć godnie, aby wszyscy mogli to zobaczyć. Nie uczestniczcie w ciemności dzikich imprez i pijaństwa, w rozwiązłości seksualnej i niemoralnym życiu, w kłótniach i zazdrości. Zamiast tego przyodziej się obecnością Pana Jezusa Chrystusa. I nie myśl o sposobach zaspokajania swoich złych pragnień.
Rzymian 13:11–14 (NLT)

Powstań i walcz w bitwie!

Zauważcie, że ta terminologia wojskowa jest używana w odniesieniu do naszej osobistej wojny przeciwko grzechowi. Podkreślam to, ponieważ niektórzy czytelnicy mogą czuć, że biorę licencje na tę terminologię wojny duchowej i bagatelizuję jej znaczenie, stosując ją do naszej wewnętrznej walki. Chcę, żeby to było jasne — zaczyna się w nas biblijna walka duchowa. Tutaj Paweł szczególnie podkreśla, że ​​nasza duchowa zbroja nie tylko chroni przed zewnętrznymi złymi mocami, ale także przed wewnętrznym, osobistym praktykowaniem grzechu. Paweł napomina swoich czytelników w obu fragmentach, aby chronili się przed złem i grzechem, nosząc, że tak powiem, właściwe myślenie, czyste działania i rzeczywistą obecność Boga.

Paweł używa mocnego języka wojskowego z głębokiej troski o osobistą świętość swoich słuchaczy (w tym nas). Nie chce, aby kościoły – drogocenni ludzie, dla których poświęcił swoje życie – zostały zniszczone przez lekceważący stosunek do zła we wszystkich jego przejawach. Zachęca ich do przygotowania się do walki z pokusami. A kiedy zrobią wszystko, co możliwe, aby się przygotować, zachęca ich do powstania i faktycznego stoczenia bitwy.

Przygotuj się i bądź gotowy

Niezbędne jest, aby być gotowym przez cały czas, ponieważ po prostu nie zawsze wiemy, kiedy nadchodzi duchowy atak. Innym razem możemy początkowo nie być w stanie odróżnić duchowego ataku od normalnych trudności życiowych. Ale osoba gotowa do walki jest w stanie poradzić sobie ze wszystkim, co stanie mu na drodze.

Bądź czujny i trzeźwy. Twój wróg, diabeł, krąży jak lew ryczący, szukając kogo pożreć. Oprzyj się mu, trwając mocno w wierze, bo wiesz, że rodzina wierzących na całym świecie doświadcza tego samego rodzaju cierpień.
1 Zwierzak. 5:8–9

Nie stając się przesądnymi ani lękliwymi, pozostajemy gotowi do walki, utrzymując nasze serca i umysły w zgodzie z Chrystusem. Czasami będziemy atakowani przez demony, a innym razem będziemy po prostu radzić sobie z zmiennością życia. Nie zawsze będziemy wiedzieć, która jest która, ale nasze przygotowanie zapewni, że w każdej sytuacji jesteśmy więcej niż zdobywcami.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *